من محمدبن سلمان را از رسوایی ترور خاشقجی نجات دادم!

به گزارش پرسینا بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از بیزنس اینسایدر، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در گفتگویی با باب وودوارد ضمن ابراز غرور و مباهات به حمایت خود از ولیعهد جوان سعودی در ماجرای ترور و سپس مثله کردن جنازه جمال خاشقجی - نویسنده و منتقد سرشناس عربستانی- در اکتبر 2018 به صراحت گفت که او [ترامپ] محمد بن سلمان را از این [رسوایی] نجات داد.

من محمدبن سلمان را از رسوایی ترور خاشقجی نجات دادم!

ترامپ در ادامه اعلام کرد که او اعضای کنگره آمریکا را وادار ساخت تا ماجرای دست داشتن محمد بن سلمان در این ترور فجیع را پیگیری نکنند.

ترامپ در تبادل نظر با باب وودوارد، خبرنگار برجسته آمریکایی و یکی از افشاکنندگان رسوایی واترگیت در زمان ریاست جمهوری ریچارد نیکسون گفت که باور ندارد ولیعهد جوان و ماجراجوی سعودی دستور قتل خاشقجی را داده باشد!؛ هرچند که سرویس های اطلاعاتی آمریکا و سایر کشورهای خارجی به این جمع بندی رسیده اند که محمدبن سلمان دستور این ترور را صادر نموده است.

افزون بر این، ترامپ پس از آن ماجرا با دور زدن کنگره آمریکا تسلیحاتی بالغ بر 8 میلیارد دلار به عربستان سعودی و امارات متحده عربی فروخت. ترامپ برای هموار کردن جهت فروش این تسلیحات، سه قطعنامه ای که این فروش تسلیحاتی را ممنوع می کرد و همچنین قطعنامه سرانجام حمایت آمریکا از ائتلاف نظامی عربستان علیه یمن را وتو کرد.

بنا به نوشته وودوارد در کتاب جدید خود با عنوان خشم (Rage)، رئیس جمهور آمریکا در واقع بابت حمایت خود از ولیعهد سعودی در برابر تحقیقات کنگره پیرامون این ترور فجیع به خود می بالد.

گفته می گردد که وودوارد برای نگارش این کتاب که قرار است سه شنبه هفته آینده منتشر گردد، 18 تبادل نظری بسیار مفصل را با رئیس جمهور کنونی آمریکا انجام داده است و همچنین با تنی چند از مقامات بلندپایه کاخ سفید و مقامات دولت پیشین آمریکا تبادل نظر نموده است. با این حال، ترامپ ماه گذشته این کتاب را طبق معمول و درست مانند بسیاری از کتابهای دیگر جعلی خواند.

شایان ذکر است که جمال خاشقجی 59 ساله، ستون نویس روزنامه واشنگتن پست و منتقد سرشناس پادشاهی سعودی، روز دوم اکتبر 2018 پس از مراجعه به کنسولگری عربستان در شهر استانبول ترکیه ترور و سپس جنازه وی مثله شد.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 5289

به "من محمدبن سلمان را از رسوایی ترور خاشقجی نجات دادم!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "من محمدبن سلمان را از رسوایی ترور خاشقجی نجات دادم!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید