مواظب این بیماری در بچه ها باشید

به گزارش پرسینا بلاگ، فوق تخصص بیماری های قلب بچه ها گفت: متأسفانه فشار خون در بچه ها خیلی علامت دار نیست و به همین دلیل وقتی به سن بزرگسالی می رسند دچار افزایش فشار خون می شوند که آنها را دچار مشکل می نماید.

مواظب این بیماری در بچه ها باشید

به گزارش خبرنگاران، سید محمد دلیلی، فوق تخصص بیماری های قلب بچه ها در تبادل نظر با فارس درباره افزایش فشار خون در بچه ها، گفت:متأسفانه فشار خون در بچه ها خیلی علامت دار نیست و به همین دلیل وقتی به سن بزرگسالی می رسند دچار افزایش فشار خون می شوند که آنها را دچار مشکل می نماید.

وی ادامه داد: معمولا بعد از سن سه سالگی هر کودکی به پزشک مراجعه می نماید باید فشار خونش اندازه گیری گردد تا اگر موردی وجود دارد کشف گردد؛ اگرچه فشار خون بالا می تواند در بدو تولد هم وجود داشته باشد که علتی ثانویه است و پزشک با معاینه نوزاد به دلیل آن پی می برد و در بیشتر مواقع درمان می گردد.

این فوق تخصص قلب بچه ها اضافه کرد: فشار خون بچه ها به ندرت تظاهر اولیه دارد و اگر علامت دار هم گردد نشانه آسیب های آن مثل مسائل کلیوی و قلبی و کاهش رشد است.حتما فشار خون تمامی بچه ها باید در سن سه سالگی اندازه گیری گردد.

دلیلی گفت:برای بچه ها چاق احتمال فشار خون بالا بیشتر است. فشار خون معمولا در حوالی سیزده سالگی به مقدار استاندارد بزرگسالان یعنی 12 روی 8 می رسد. اما در سنین پایین مثل یک سالگی نباید فشار خون از 10 روی 5 بیشتر باشد.

وی با اشاره به اینکه دو نوع فشار خون اولیه و ثانویه داریم، گفت: بیش از 90 درصد افزایش فشار خون ثانویه در بچه ها به دلیل بیماری های کلیوی و مجاری ادراری رخ می دهد که بسیاری از آنها قابل پیشگیری است.

این فوق تخصص قلب بچه ها متذکر شد: درمان ناقص عفونت های ادراری در بچه ها می تواند منجر به بیماری های کلیوی و افزایش فشار خون گردد. غیر از مسائل کلیوی بیماری های قلبی، عروقی و غددی هم وجود دارد.

دلیلی تاکید نمود: بعضی داروها و مواد می تواند باعث افزایش فشار خون گردد. هر دارویی اعم از شیمیایی یا گیاهی می تواند عوارضی همچون فشار خون داشته باشد.

وی سبک زندگی اشتباه را دلیلی برای افزایش فشار خون بالا مطرح کرد و گفت: سبک زندگی بی تحرک در تمام جهان موجب این مشکل شده است. مقدار سدیم در رژیم غذایی باید کمتر باشد و به جای آن پتاسیم و کلسیم باید بیشتر استفاده گردد.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 7272

به "مواظب این بیماری در بچه ها باشید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مواظب این بیماری در بچه ها باشید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید