نوبیا؛ اهرام ثلاثه سودان !

به گزارش پرسینا بلاگ، بیشتر مردم از اهرام معروف جیزه در مصر که یکی از عجایب هفتگانه دنیا محسوب می گردد، شنیده اند، اما آیا کسی درباره اهرام نوبیا در سودان چیزی شنیده است؟! در شمال شرقی خارطوم، پایتخت سودان، به ویژه در دره نوبه، آثاری از سه پادشاهی کوشیت باستان وجود دارد. حدود 250 اهرام باستانی در دره نوبیا پیدا شدند، با توجه به اینکه از اهرام مصر کوچک تر بودند، کمتر در دنیا شناخته شدند اما با این حال این سازه ها یکی از مهم ترین آثار تاریخی در دنیا است.

نوبیا؛ اهرام ثلاثه سودان !

ارتفاع اهرام نوبیا از 6 تا 30 متر، متغیر است وحدود 2500 سال پیش، یعنی 500 سال قبل از میلاد مسیح ساخته شده اند. پس از مدت زمان بسیار طولانی که مصریان باستان از قرار دادن بدن پادشاهان و فرعونیان خود در زیارتگاه های بزرگ دست کشیدند. پادشاهان نوبیا به این موضوع بسیار علاقه مند شدند، بنابراین آن ها سعی کردند با ساختن اهرام، مومیایی کردن پادشاهان، تزئین آن ها با جواهرات و قرار دادن آن ها در تابوت های چوبی قبل از دفن کردن، از آن ها تقلید نمایند.

شهر مروئه پایتخت پادشاهی باستان کوش بود، جایی که نوبیان حدود 80 هرم کوچک را بر فراز مقبره های پادشاهان کوشیت بنا کردند. هر طرف این اهرام حاوی کتیبه ها و نماد های تزئینی است که مربوط به تمدن های مصر، یونان و روم می گردد. کوش از 800 سال قبل از میلاد مسیح تا سال 280 میلادی بر بسیاری از مناطق در جنوب دلتای نیل که امروزه به خارطوم معروف است، به مدت 900 سال حکومت کرد. اما لازم به ذکر است که تمام اهرام ساخته شده در نوبیا مدت ها پیش به سرقت رفته بودند.

دانشمندان دریافتند که بعضی از اهرام هنوز حاوی تیر و کمان، جعبه های چوبی، سفال، فلز و شیشه و بسیاری موارد دیگر هستند که نشان می دهد تجارت واقعا در دوران پادشاهی نوبیا وجود داشته است. امروزه نوبیا بزرگترین مکان توریستی و باستانی سودان محسوب می گردد، اما به دلیل جنگ های داخلی که در این کشور در جریان است سالانه بیش از 15 هزار جهانگرد را پذیرا نیست.

در ادامه تصاویر منتشر شده از این اهرام را مشاهده می کنید:

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: گردشبان
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 6846

به "نوبیا؛ اهرام ثلاثه سودان !" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نوبیا؛ اهرام ثلاثه سودان !"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید