نیک بین: قیر باید به وسیله بورس کالا عرضه گردد ، اذعان به فساد و رانت در طرح توزیع قیر رایگان خبرنگاران

به گزارش پرسینا بلاگ، عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی گفت: بعضی از موافقان طرح توزیع قیر رایگان با آگاهی از رانت موجود در این طرح، با تولیدکنندگان و مصرف کنندگان عظیم قیر در ارتباط هستند و از تصویب آن نفع می برند.

نیک بین: قیر باید به وسیله بورس کالا عرضه گردد ، اذعان به فساد و رانت در طرح توزیع قیر رایگان خبرنگاران

جواد نیک بین نماینده مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون تلفیق در گفت وگو با خبرنگار مالی خبرنگاران با بیان این که طرح توزیع قیر رایگان بسیار مفسده انگیز است، گفت: این طرح رانت فراوانی را برای افراد ذی نفوذ فراهم می نماید و من از همان ابتدا با این طرح مخالف بوده و هستم.

وی درباره دلایل مخالفت با طرح توزیع قیر رایگان گفت: دلایل مخالفان همان دلایلی است که در زمان آنالیز لایحه بودجه 98 مطرح شد. در آن موقع شورای نگهبان، دیوان محاسبات و نهادهای نظارتی و امنیتی این طرح را به دلیل وجود رانت فراوان و عدم توانایی در کنترل و نظارت رد کردند.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس ادامه داد: وزیر راه وشهرسازی و رئیس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی نیز با این طرح مخالف هستند و توزیع قیر رایگان را موجب افزایش فساد می دانند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی اضافه نمود: موافقان طرح توزیع رایگان به دو دسته تقسیم می شوند. دسته اول از وجود رانت در این طرح مطلع نیستند و دلسوزانه برای آبادانی شهرها و روستاها در حال دفاع از این طرح هستند. دسته دوم که عده کم اما اثرگذاری هستند، با مطلعی از رانت موجود در این طرح، با تولیدنمایندگان عظیم قیر در ارتباط هستند و از تصویب آن نفع می برند.

وی درباره احتمال تایید این طرح توسط شورای نگهبان گفت: در صورت تایید این طرح، مجلس از نهادهای نظارتی درخواست خواهد نمود تا نظارت بر توزیع قیر رایگان، با دقت و وسواس بیشتری صورت بگیرد. با توجه به شواهد موجود، یقیناً رانت و فساد در این طرح وجود خواهد داشت و با نظارت بیشتر صرفاً می توان آن را به حداقل رساند.

نیک بین در خاتمه با بیان این که درلایحه بودجه 1400 اشاره ای به طرح توزیع قیر رایگان نشده، اضافه نمود: موضوع قیر باید در لایحه بودجه به صورت عرضه در بورس گنجانده و نقدینگی مورد احتیاج آن در بودجه پیش بینی گردد تا از این طریق دهیاری ها و شوراهای شهرو روستا بتوانند قیر را از کانال بورس خریداری نمایند.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 6755

به "نیک بین: قیر باید به وسیله بورس کالا عرضه گردد ، اذعان به فساد و رانت در طرح توزیع قیر رایگان خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نیک بین: قیر باید به وسیله بورس کالا عرضه گردد ، اذعان به فساد و رانت در طرح توزیع قیر رایگان خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید