هوش مصنوعی در کمین کنترل زندگی انسان ها است؟

به گزارش پرسینا بلاگ، گروهی از پژوهشگران استرالیایی معتقدند که هوش مصنوعی می تواند یاد بگیرد که رفتار انسان را دستکاری کند، هوش مصنوعی (AI) در حال یادگیری در خصوص نحوه کار با انسان است. یک مطالعه اخیر نشان داده است که چگونه هوش مصنوعی می تواند آسیب پذیری ها را در عادات و رفتار های انسان شناسایی کند و از آن ها برای تأثیرگذاری در تصمیم گیری انسان استفاده کند.

هوش مصنوعی در کمین کنترل زندگی انسان ها است؟

به گزارش سرویس خواندنی های انتخاب، ممکن است باورکردنی نباشد که هوش مصنوعی همه جنبه های زندگی و کار ما را دگرگون می نماید، اما این واقعیت است. انواع مختلف هوش مصنوعی در زمینه های متنوعی از جمله فراوری واکسن، مدیریت محیط زیست و امور اداری در حال کار هستند و در حالی که هوش مصنوعی از احساسات شبه انسانی برخوردار نیست، توانایی های آن بسیار قدرتمند و به سرعت در حال رشد است.

هنوز احتیاجی به نگرانی در خصوص تصاحب زندگی ما توسط ربات ها نیست، اما این کشف اخیر قدرت هوش مصنوعی را برجسته می نماید و احتیاج به حاکمیت مناسب برای جلوگیری از سو استفاده را مورد تأکید قرار می دهد. تیمی از محققان آژانس علمی ملی استرالیا، با استفاده از نوعی سیستم هوش مصنوعی به نام شبکه عصبی مکرر و تقویت عمیق، یک روش سیستماتیک برای یافتن و بهره برداری از آسیب پذیری ها در روش های انتخاب افراد ابداع کردند. آن ها برای آزمایش مدل خود سه آزمایش را انجام دادند که در آن شرکت نمایندگان انسانی با کامپیوتر بازی می کردند.

اولین آزمایش شامل کلیک شرکت نمایندگان بر روی جعبه های قرمز یا آبی رنگ برای بدست آوردن ارز جعلی بود، سپس هوش مصنوعی الگو های انتخاب شرکت نماینده را یاد گرفت و آن ها را به سمت یک انتخاب خاص راهنمایی کرد. هوش مصنوعی در حدود 70 ٪ از مواقع پیروزیت آمیز بود.

در آزمایش دوم، شرکت نمایندگان موظف بودند وقتی نماد خاصی به آن ها نشان داده می گردد (مانند مثلث نارنجی) یک صفحه را تماشا نمایند و یک دکمه را فشار دهند و وقتی نماد دیگری به آن ها نشان داده شد (مثلا یک دایره آبی) دکمه را فشار ندهند. در اینجا، هوش مصنوعی تصمیم گرفت ترتیب توالی نماد ها را تغییر دهد تا شرکت نمایندگان اشتباهات بیشتری انجام دهند و تقریباً 25 ٪ پیروز شد.

آزمایش سوم شامل چندین مرحله بود که در آن یک شرکت نماینده وانمود می کرد یک سرمایه گذار است که به یک متولی پول می دهد، سپس هوش مصنوعی مبلغی را به شرکت نماینده برمی گرداند، وی سپس تصمیم می گیرد که در دور بعدی چه مقدار سرمایه گذاری کند. این بازی در دو حالت مختلف انجام شد: در یکی از هوش مصنوعی برای به حداکثر رساندن مقدار پول، و در دیگری هوش مصنوعی برای توزیع عادلانه پول بین خود و سرمایه گذار انسانی بود. هوش مصنوعی در هر حالت بسیار پیروز بود.

در هر آزمایش، ماشین از پاسخ های شرکت نمایندگان آموخت و آسیب پذیری ها را در تصمیم گیری افراد شناسایی و هدف گذاری کرد. نتیجه نهایی هوش مصنوعی، یادگیری و راهنمایی شرکت نمایندگان به سمت اعمال خاص بود. این یافته ها هنوز کاملا انتزاعی بوده و شامل موقعیت های محدود و غیرواقعی است، اما این تحقیق درک ما را نه تنها از آنچه هوش مصنوعی می تواند انجام دهد بلکه همچنین از چگونگی انتخاب افراد پیش می برد. این نشان می دهد که ربات ها می توانند به وسیله تعامل با ما، راهنمایی انتخاب انسان را یاد بگیرند.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: انتخاب
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 6612

به "هوش مصنوعی در کمین کنترل زندگی انسان ها است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هوش مصنوعی در کمین کنترل زندگی انسان ها است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید