واردات حیوانات از کشور های آلوده به کرونا ممنوع شد

به گزارش پرسینا بلاگ، رفیعی پور، از ممنوعیت واردات هر نوع حیوان خوراکی و خانگی از کشور های آلوده به کرونا خبر داد.

واردات حیوانات از کشور های آلوده به کرونا ممنوع شد

به گزارش به نقل از گمرک؛ علیرضا رفیعی پور رئیس سازمان دامپزشکی ایران، گفت: برای حفظ سلامت مردم چندین هفته پیش واردات هرنوع حیوان خوراکی و خانگی به ایران از کشور های آلوده به کرونا تا اطلاع ثانوی ممنوع شد.

وی با بیان اینکه کرونا ویروس ابتدا بیماری مشترک بین انسان و حیوانات بوده، اما این ویروس در طول زمان و در کشور چین تعیین شد که از انسان به انسان هم قابلیت انتقال دارد، افزود: هم اکنون این ویروس از حیوان به انسان منتقل نمی شود.

رفیعی پور افزود:به مردم توصیه می کنیم که همه فرآورده های خام دامی، گوشت قرمز، مرغ، سایر ماکیان و همچنین دام و طیور زنده وآبزیان را از مجاری مجاز و تایید شده در شبکه توزیع سازمان دامپزشکی تهیه کنند و باید این فرآورده ها شناسنامه دار و هویت دار باشند. همچنین همه مراکز مجاز تحت نظر دامپزشکی هستند و بیماری های مشترک بین انسان و دام بررسی می شود، بنابراین مردم با خیال راحت می توانند این محصولات را مصرف کنند.

رئیس سازمان دامپزشکی گفت: ممکن است خرید و فروش دام، پرندگان و آبزیان در بازار روز هایی اتفاق بیفتد که تحت نظارت دامپزشک نباشد، که این می تواند خطر ایجاد بیماری مشترک بین انسان و حیوان را داشته باشد.

رفیعی پور افزود: طی دو تا سه هفته گذشته ورود هرنوع حیوان خوراکی و خانگی از کشور های آلوده به ویروس کرونا خصوصا چین به ایران از مجاری هوایی، دریایی، زمینی و ریلی تا اطلاع ثانوی ممنوع شد و این ممنوعیت زمانی برطرف می شود که وزارت بهداشت اعلام کند شرایط کشور از نظر بیماری پاک است.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 3433

به "واردات حیوانات از کشور های آلوده به کرونا ممنوع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واردات حیوانات از کشور های آلوده به کرونا ممنوع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید