ورود بچه ها به مسجدالنبی (ص) ممنوع شد

به گزارش پرسینا بلاگ، با شیوع کرونا و به منظور حفظ سلامت زائران، ورود بچه ها به حرم نبوی از امروز تا اطلاع ثانوی ممنوع شد.

ورود بچه ها به مسجدالنبی (ص) ممنوع شد

به گزارش فارس، شیوع کرونا از اواخر سال گذشته در عربستان موجب تعطیلی مسجدالحرام و مسجدالنبی (ص) شد که با تصمیم مسؤولان سعوی، مسجدالنبی (ص) پس از 72 روز تعطیلی، آماده پذیرش زائران با اعمال محدودیت زمانی شد.

بر همین اساس، درهای حرم نبوی هنگام برپایی نماز جماعت به روی زائران باز شد و سلامت زائران قبل از ورود به مسجدالنبی (ص) توسط متولیان حرم سنجیده می شد که این فرایند نیز همچنان ادامه دارد، تا جایی که در برخی ساعات صف های طولانی در ورودی های مسجد نبوی تشکیل می شود.

اکنون در آستانه برپایی مناسک حج و آماده سازی مدینه منوره برای حضور زائران خانه خدا که بر اساس تصمیم سعودی ها ممکن است بعد از اتمام مناسک حج تمتع به مدینه منوره مشرف شوند، مسؤولان حرم نبوی تصمیم به ایجاد محدودیت های بیشتر به منظور حفظ سلامت زائران کردند.

به طوری که بر اساس اطلاعیه جدید متولیان حرم نبوی، ورود بچه ها به مسجدالنبی (ص) از امروز تا اطلاع ثانوی برای حفظ سلامت آنها و جلوگیری از شیوع کرونا ممنوع شد.

بر همین اساس، بچه ها زیر 12 سال از امروز امکان تشرف به حرم نبوی را ندارند و تمام زائران نیز همچون گذشته باید با استفاده از ماسک و همراه داشتن مهر و سجاده شخصی برای اقامه نماز جماعت و زیارت به مسجدالنبی (ص) مشرف شوند.

به گزارش فارس، مسجدالحرام همچنان به روی زائران بسته است و زائران حج بیت الله الحرام این روزها در هتل های محل سکونت جانمایی می شوند و از چهارشنبه مناسک حج تمتع آغاز خواهد شد. عربستان به دلیل محدودیت ها و لزوم سلامت حجاج، از ورود افرادی که مجوز تشرف ندارند، جلوگیری کرده و جریمه های سنگینی برای متخلفان در نظر گرفته است.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: عصر ایران
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 4900

به "ورود بچه ها به مسجدالنبی (ص) ممنوع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورود بچه ها به مسجدالنبی (ص) ممنوع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید