پاسداشت زبان فارسی در رادیو تهران

به گزارش پرسینا بلاگ، تهران (پانا) - برنامه کتاب شب رادیو تهران به مناسبت روز پاسداشت زبان فارسی، از امشب(شنبه 25 اردیبهشت) زندگی نامه و خاطرات زنده یاد ابوالحسن نجفی(مولف کتابغلط ننویسیم) را بازخوانی کند.

پاسداشت زبان فارسی در رادیو تهران

به گزارش روابط عمومی رادیو تهران؛ محمدباقر رضایی، نویسنده و سردبیر برنامهکتاب شب رادیو تهران ضمن اعلام این خبر گفت: به مناسبت روز پاسداشت زبان فارسی، زندگی نامه و خاطرات مرحوم ابوالحسن نجفی، زبان شناس، ویراستار، مترجم و مولف نامدار ادبیات ایران و عضو شایسته در فرهنگستان زبان و ادب فارسی، در پنج شب از امشب(شنبه 25 اردیبهشت) تا چهارشنبه با صدای بهروز رضوی بازخوانی می گردد.

به گفته سردبیر برنامه کتاب شب، این زندگینامه و خاطرات بر اساس گفت وگوها و یادداشت هایی است که زنده یاد نجفی به زبان خود بیان نموده است. در این روایت رادیویی (به صورت منِ راوی) زنده یاد نجفی از کودکی، خانواده، دوستان، معلم ها، استادان، ماجراهای درس و کتاب خواندن، کتاب نوشتن، کشته شدن برادرش، گرایش های سیاسی خود، ماجراهای ویراستار شدنش، چگونگیِ تاسیس انتشارات نیل، ماجرای سفارش دادنِ رماندن کیشوت به محمد قاضی، ماجرای ترجمه رمانخانواده تیبو، بحث هایی که با جلال آل احمد داشت و وقایعی از این دست، سخن گفته است.

زنده یاد ابوالحسن نجفی علاوه بر کتابغلط ننویسیم، مولف و مترجم کتاب های بسیاری بود. فرهنگ فارسیِ عامیانه، ادبیات چیست، شازده کوچولو، پرندگان می فرایند در پرو می میرند، شنبه و یکشنبه در کنار دریا، ضد خاطرات، گالیگولا از دیگر آثار او است.

برنامه کتاب شب به سردبیری و نویسندگی محمد باقر رضایی، تهیه کنندگی زرین کشاورز و صدابرداری محسن فراهانی در گروه اخلاق و زندگی شهفرایندی رادیو تهران فراوری شده و ساعت پخش آن 23 و 30 دقیقه است.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 7222

به "پاسداشت زبان فارسی در رادیو تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاسداشت زبان فارسی در رادیو تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید