پرستاری عشقی است که با آن زندگی می کنم

به گزارش پرسینا بلاگ، خبرنگاران/یزد پرستار نمونه بیمارستان امام جعفر صادق میبد در سال جاری از پرستاری نه به عنوان یک شغل بلکه به عنوان عشقی یاد می کند که با آن زندگی می کند.

پرستاری عشقی است که با آن زندگی می کنم

مرضیه زارعی پرستار بخش دیالیز بیمارستان امام جعفر صادق میبد که به عنوان پرستار نمونه امسال شهرستان میبد معرفی شده است، امروز چهارشنبه یازدهم دیماه به مناسبت روز پرستار در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران، گفت: طی 10 سال فعالیتم در بخش دیالیزم بیمارستان میبد همواره بیماران را مانند اعضای خانواده ام می دانم و به پرستاری از نگاه شغل ننگریسته ام.

وی افزود: علاقه ای به شغل پرستاری نداشتم ولی در هنگام آزمون کنکور سراسری از خداوند خواستم تا آنچه که صلاح من است را برایم رقم بزند، زمانی که نتایج کنکور اعلام شد در تمام رشته های پرستاری قبول شده بودم لذا به اجبار برای تحصیل در این رشته دانشگاهی شروع کردم ولی هنگامی بعدها آنچنان علاقمند به این حرفه شدم که پرستاری را یک موهبت الهی برای خودم می دانم و نه تنها آم را به نگاه شغل نمی بینم بلکه معتقدم پرستاری، عشقی بود که به آن وابسته و هر روز من عاشق تر از روز قبل من را به آن وامی داشت.

این پرستار میبدی پرستاری را حرفه ای همواره با خیر و برکت برای خود خواند و اظهار کرد: عاشقانه به بیماران بخش دیالیز کمک می کنم و با وجود این که بیماران این بخش خاص و ویژه هستند، سعی می کنم که در کارم هیچ کمبود و قصوری برای بیماران نگذارم و بر این باورم که دعای خیر بیماران در حق من بسکمک از مسائل زندگی ام را رفع می کند.

وی با بیان این که هر شغلی مسائل خاص خود را دارد، گفت: پرستاری با وجود مسائل متعددی که دارد، با خطرات زیادی نیز روبرو است اما هرگز به این فکر نمی کنم که ممکن است در این راه دچار بیماری یا مسئله ای شوم.

زارعی اولویت کار و زندگی خود را بیماران معرفی کرد و ادامه داد: شاید در زندگی شخصی خودم کوتاهی هایی داشته باشم ولی غفلت از حال بیماران را هرگز در سر هم نمی پرورانم.

وی گفت: هنگامی که بیمارستان میبد فاقد بخش دیالیز بود از ساعت چهار صبح و خارج از شیفت کاری برای کمک به بیماران دیالیزی و خاص بر سر کار حاضر می شدم و تا عصر خدمت می کردم اما خوشبختانه اکنون بیمارستان مجهز به بخش دیالیز با 16 دستگاه مجهز است که در دو شیفت کاری با هشت پرستار به بیماران بهترین خدمات را ارائه می دهد و از مسائل ما کمتر شده است.

مهدی اکبری مدیر پرستاری بیمارستان امام جعفر صادق میبد نیز معیار و ملاک انتخاب پرستار نمونه را بر اساس عملکرد یک ساله پرستاران ذکر کرد و در گفت وگو با خبرنگاران در این باره افزود: براساس شرح وظایف که به صورت مستمر و روزانه بررسی می شودف نقاط ضعف و قوت پرستاران را ثبت و در نهایت براساس امتیازات هر یک، عملکرد آنها محاسبه می شود.

وی رضایتمندی بیماران، برخورد با بیماران و همکاران، رعایت قوانین و مقررات، رسیدگی به حال بیماران، رعایت خطوط قرمز کاری را جزء اولویت های عملکردی پرستاران این بیمارستان ذکر کرد.

اکبری در انتها افزود: در حال حاضر 189 پرستار در بخش های مختلف بیمارستان امام جعفر صادق میبد مشغول به کار هستند که 14 پرستار نمونه انتخاب و به استان معرفی شده اند تا بر اساس ملاک های استانی، پرستار نمونه استان یزد به کشور معرفی شود.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 3001

به "پرستاری عشقی است که با آن زندگی می کنم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرستاری عشقی است که با آن زندگی می کنم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید