پوتین و شی قرارداد دوستی و همکاری چین، روسیه را تمدید کردند

به گزارش پرسینا بلاگ، تلویزیون مرکزی چین گزارش داد: رئیس جمهور شی جینپینگ و ولادیمیر پوتین امروز (دوشنبه) رسما توافق همکاری و دوستی میان چین و روسیه را تمدید کردند.

پوتین و شی قرارداد دوستی و همکاری چین، روسیه را تمدید کردند

به نقل از اسپوتنیک، این خبر در جریان یک کنفرانس ویدیویی سطح بالا اعلام شد.

این قرارداد در ژوئیه 2001 در مسکو امضا شد. در ماه مارس ، مسکو و پکن توافق کردند که آن را به طور اتوماتیک برای یک دوره پنج ساله دیگر تمدید نمایند.

پوتین در یک کنفرانس ویدیویی با شی جینپینگ گفت: مسکو و پکن پیروز شدند روابط دوجانبه خود را به سطح بی سابقه ای بالا ببرند.

وز توضیح داد: معاهده دوستی بین دو کشور اصول ترک استفاده از سلاح هسته ای و عدم دخالت در امور داخلی را در خود گنجانده است.این سند تعدادی از توافق نامه های مهم مانند احترام به حق حاکمیت و تمامیت ارضی دو کشور ، کنار گذاشتن آغاز استفاده از سلاح های هسته ای ، هدف قرار دادن با موشک های استراتژیک را تبیین می نماید.

او گفت: مسکو و پکن هیچ اختلافات ارضی ندارند و آماده اند مرز مشترک خود را کمربند صلح ابدی قرار دهند. وی تاکید نمود: مهم است که ما فقدان هرگونه ادعای ارضی را ثبت کنیم ، دو کشور آماده هستند تا مرز مشترک را به کمربند صلح و دوستی ابدی تبدیل نمایند ... ما برای دستیابی به این امر بسیار کوشش کردیم ... ما سالها برای این کار صرف کردیم و به نتیجه لازم رسید که چین و روسیه آن را قابل قبول می دانند.

وی بعلاوه از روابط اقتصادی میان دو کشور تقدیر کرد و گفت: تجارت روسیه و چین در چهار ماه اول 2021 بیش از 22 درصد افزایش یافته است و انتظار می رود در انتها سال رکوردهای جدیدی ثبت گردد. تجارت ما از سال 2001 تا به امروز 14 برابر رشد نموده است و علی رغم بحرانهای اقتصادی جهانی و بیماری همه گیر ویروس کرونا رشد می نماید. در حال حاضر شاهد پویایی مثبتی هستیم. از ژانویه تا آوریل ، رشد به 22٪ رسیده است ، این بدان معناست که انتظار داریم تجارت ما رکوردهای جدیدی را بشکند.، ایسنا

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 7691

به "پوتین و شی قرارداد دوستی و همکاری چین، روسیه را تمدید کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پوتین و شی قرارداد دوستی و همکاری چین، روسیه را تمدید کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید