پیش نویس قطعنامه توقف درگیری های جهانی در شورای امنیت ارائه شد

به گزارش پرسینا بلاگ، فرانسه و تونس از شورای امنیت سازمان ملل خواستند قطعنامه ای با درخواست آتش بس فوری در مناطق درگیر جنگ در دنیا برای مقابله با پاندمی کروناویروس تصویب کند. این درخواست به دنبال هفته ها مذاکره که قدرتمندترین نهاد سازمان ملل را فلج نموده بود، اعلام شده است.

پیش نویس قطعنامه توقف درگیری های جهانی در شورای امنیت ارائه شد

به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، فرانسه یکی از پنج عضو دارای حق وتو و عضو دائم شورای امنیت و تونس یکی از 10 عضو منتخب، پیش نویس قطعنامه ای را با امید دریافت تایید دیگر اعضا به عنوان اولین قطعنامه شورا پس از پاندمی کووید 19 ارائه کردند اما دیپلمات ها میگویند به دلیل مناقشات آمیکا و چین درباره ارجاع به سازمان بهداشت دنیای، رای گیری در همان مراحل اولیه باقی می ماند.

رئیس جمهور دونالد ترامپ از اوایل آوریل بودجه سازمان بهداشت دنیای را به بهانه شکست این آژانس در ممانعت از گسترش این ویروس پس از مشاهده اولیه آن در چین، تعلیق کرد

چین به شدت از سازمان بهداشت دنیای حمایت می نماید و تاکید دارد که نقش این کشور در اقدام دنیای علیه کروناویروس باید در هر قطعنامه سازمان ملل گنجانده گردد. دیپلمات ها می گویند در حالیکه آمریکا تاکید بر بند شفافیت درباره کووید 19و عدم ذکر نامی از سازمان بهداشت دنیای دارد.

سفیرانی از 15 کشور عضو شورا روز سه شنبه درباره پیش نویس قطعنامه پیشنهادی فرانسه و تونس ملاقات کردند. سفیر فرانسه در سازمان ملل این مذاکرات را خوب ارزیابی نموده است.

او گفت: فرانسه و تونس به سختی روی این قطعنامه کار می نمایند، امور رو به جلو حرکت می نماید، شورای امنیت باید همین الان وارد عمل گردد.

سفیر تونس نیز به خبرنگاران گفت که دو کشور به سختی روی بسته نهایی کار می نمایند و بر روح آشتی میان اعضای شورا تکیه دارند.

193 عضو مجمع عمومی سازمان ملل در ماه آوریل دو قطعنامه صادر کردند. یکی در به رسمیت شناختن تاثیرات بی سابقه پاندمی و درخواست برای همکاری بین المللی در مهار و شکست این ویروس و دیگری درباره درخواست اقدام دنیای برای توسعه ساخت و دسترسی همگانی به دارو، واکسن و تجهیزات پزشکی برای مقابله با این پاندمی.

پیش نویس قطعنامه تونس فرانسه بر آتش بس فوری در درگیری های اصلی دنیا از سوریه و یمن تا لیبی، سودان جنوبی و کنگو متمرکز است و از تمامی طرفین درگیری های مسلحانه خواسته شده درگیری ها را برای حداقل 30 روز متوقف نمایند.

در این قطعنامه گفته شده که این اقدامات شامل عملیات ها علیه داعش و القاعده و وابستگان آنها نیست. ایسنا

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 4386

به "پیش نویس قطعنامه توقف درگیری های جهانی در شورای امنیت ارائه شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش نویس قطعنامه توقف درگیری های جهانی در شورای امنیت ارائه شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید