چین از قضاوت شتابزده آژانس اتمی درباره ایران نگران است

به گزارش پرسینا بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از روسیا الیوم، وانگ گان نماینده دائم چین در سازمان های بین المللی مستقر در وین گفت: آمریکا عامل تشدید تنش ها بر سر پرونده هسته ای ایران است.

چین از قضاوت شتابزده آژانس اتمی درباره ایران نگران است

وی با سخنرانی در نشست شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی با بیان این مطلب اضافه نمود: ریشه اصلی این شرایط در رویه های یکجانبه و قلدرمآبانه آمریکا است و گواه آن خروج یکجانبه اش از برجام و در پیش دریافت سیاست فشار حداکثری علیه ایران است.

وانگ گان گفت: در چنین شرایطی، چین نگرانی عمیق خود را از اصرار آژانس اتمی برای قضاوت شتابزده در خصوص عدم اعطای دسترسی از سوی ایران و انتشار گزارش خود متعاقب آن، قبل از برگزاری جلسه فعلی ابراز می دارد.

نماینده دائم چین در سازمان های بین المللی بیان کرد: ایران از زمان اجرایی شدن برجام در سال 2016 همواره همکاری بالایی با آژانس اتمی برای اجرای نظارت ها و راستی آزمایی ها داشته و کشوری است که میزبان بیشترین بازرسی های آژانس بوده است.

وی اضافه نمود: مدیرکل آژانس 2 بار برای گفتگوهای سیاسی به ایران سفر کرده است. ایران هم بارها آمادگی خود را برای ادامه مذاکرات و همکاری با آژانس جهت اجرای تعهدات خود ذیل توافق جامع پادمانی و پروتکل الحاقی ابراز داشته است. ضمن آنکه ایران از آژانس برای انجام رایزنی ها و بازبینی های بیشتر دعوت به عمل آورده است.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 4737

به "چین از قضاوت شتابزده آژانس اتمی درباره ایران نگران است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین از قضاوت شتابزده آژانس اتمی درباره ایران نگران است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید