کرونا در آسیا ، افزایش اقدامات پیشگیرانه در کره شمالی، ابتلای مجدد بهبودیافتگان در کره جنوبی

به گزارش پرسینا بلاگ، کره شمالی بیان کرد اقدامات سختگیرانه تری برای مبارزه با شیوع ویروس کرونا اتخاذ می نماید و از سوی دیگر سازمان بهداشت جهانی بازفعال شدن این ویروس در شماری از بهبود یافتگان کره جنوبی را آنالیز می نماید.

کرونا در آسیا ، افزایش اقدامات پیشگیرانه در کره شمالی، ابتلای مجدد بهبودیافتگان در کره جنوبی

به گزارش گروه بین المل خبرنگاران، در کره شمالی که تا کنون موردی از ابتلا به ویروس کرونا گزارش نشده است، دولت اقدامات پیشگیرانه در سطح ملی را افزایش خواهد داد.

در کره جنوبی نیز گفته می گردد تست کرونای بعضی افراد بهبود یافته، بدون تماس با فردی آلوده، مجدداً مثبت شده است.

به نوشته خبرگزاری رویترز، خبرگزاری رسمی کره شمالی روز یکشنبه اظهار داشت ویروس کرونا موانعی را بر سر راه فعالیت های مالی قرار داده است اما اقدامات اضطراری محکم و سطح بالایی جهت مقابله با شیوع این بیماری اتخاذ نموده است تا ثبات اوضاع را حفظ کند.

این خبرگزاری در ادامه گفت، دفتر سیاسی کمیته مرکزی حزب حاکم کارگران کره لایحه ای را جهت اقدامات سراسری بیشتر جهت محافظت از جان مردم و جلوگیری از همه گیری ویروس کرونا به مجلس این کشور تحویل داده است.

همچنین کیم جونگ اون رهبر کره شمالی، کیم یو جونگ خواهر خود را به عنوان یکی از اعضای دفتر سیاسی حزب منصوب کرد.

کیم از نحوه برگزاری رزمایش نظامی اخیر این کشور ابراز خرسندی کرد و گفت همچنان توان نظامی کره شمالی باید تقویت گردد.

پیش تر رویترز به نقل از یک مقام کره شمالی نوشته بود، حدود پانصد فرد مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا در این کشور قرنطینه شده اند.

از سوی دیگر سازمان بهداشت جهانی اظهار داشت در حال رسیدگی به گزارشی از کره جنوبی است که در آن اعلام شده بعضی افراد بهبود یافته از بیماری کووید-19 مجدداً به آن مبتلا شده اند.

مقامات کره جنوبی روز آدینه اعلام نموده بودند 91 بیمار بهبود یافته که تست کرونای آن ها منفی شده بود، مجدداً به این بیماری مبتلا شده اند.

جئونگ ایون کیونگ رئیس مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها در کره جنوبی در نشستی خبری گفت به نظر می رسد ویروس کرونا در افراد ذکر شده بازفعال شده باشد تا اینکه آن ها مجدداً از طرف فرد دیگری آلوده شده باشند.

به گفته دفتر سازمان بهداشت جهانی در ژنو، آغاز علائم بیماری کووید-19 تا بهبودی فرد بیمار دو هفته طول می کشد. پیش از ترخیص بیمار بهبود یافته باید دو تست کرونا به فاصله 24 ساعت انجام گردد و در صورتی که نتیجه هر دو تست منفی بود، آن فرد مرخص گردد.

این دفتر اضافه نمود: می دانیم که در بعضی بیماران، پس از بهبودی کلینیکی نتیجه تست PCR مثبت می گردد، اما احتیاج به جمع آوری نظام مند نمونه از بیماران بهبود یافته هستیم تا بهتر بفهمیم این افراد تا چه زمانی ویروس زنده را از خود منتشر می نمایند.

همچنین اضافه نمود: از آن جا که کووید-19 یک بیماری جدید است، باید داده های اپیدمی شناختی بیشتری درباره انتشار ویروس آن کسب کنیم.

در کره جنوبی، فرایند کاهش ابتلا به ویروس کرونا در این کشور همچنان ادامه دارد. طبق اعلام مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری کره جنوبی، طی 24 ساعت گذشته 32 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در این کشور ثبت شده است.

با احتساب مبتلایان تازه در کره جنوبی، شمار کل مبتلایان در این کشور به 10512 نفر افزایش یافته است و از این میزان 7368 نفر درمان شده اند.

طبق آمار رسمی کره جنوبی، با فوت سه نفر در شبانه روز گذشته، شمار کل جان باختگان ویروس کرونا در این کشور 214 نفر شده است.

ص

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 4076

به "کرونا در آسیا ، افزایش اقدامات پیشگیرانه در کره شمالی، ابتلای مجدد بهبودیافتگان در کره جنوبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا در آسیا ، افزایش اقدامات پیشگیرانه در کره شمالی، ابتلای مجدد بهبودیافتگان در کره جنوبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید