کشف 1100 قلم اشیای تاریخی در کاوش های باستانی آذربایجان غربی

به گزارش پرسینا بلاگ، خبرنگاران/آذربایجان غربی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی ازکشف 1100 قلم اشیای تاریخی در کاوش های باستانی استان خبرداد.

کشف 1100 قلم اشیای تاریخی در کاوش های باستانی آذربایجان غربی

جلیل جباری در گفت و گو با خبرنگاران افزود: 1100 اثر تاریخی از کاوش های باستانی سال گذشته نیز به دست آمد که همه آن ها تحویل موزه ارومیه شد تا پس از ثبت آن ها در معرض دید عموم قرار بگیرد.

وی اظهار کرد: مستندنگاری از 150 قلم اشیای تاریخی، تهیه شناسنامه برای 500 قلم اشیای تاریخی، ثبت 370 قلم اشیای تاریخی از سامانه جام و عکس برداری از 400 قلم اشیای مکشوفه از قبرستان بالچاک سردشت از دیگر اقدامات سال 99 بود.

جباری خاطر نشان کرد: در سال گذشته مجوز راه اندازی بهرام مستوفی در ماکو، مجوزه مجموعه داری کاظمی راد در میاندوآب و موزه علم و تکنولوژی میاندوآب نیز اخذ شد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان بااشاره به اینکه یکی از مهم ترین اقدامات در سال 99 برای حفاظت از بناهای تاریخی، معین حریم آثار تاریخی بود که در این راستا 9 اثر تاریخی سطح استان معین حریم شد، گفت: این آثار تاریخی معین حریم شده عبارت از مقبره سردار بوکان، تپه قلات جلدیان پیرانشهر، امام زاده کهنه شهر و تپه اهرنجان سلماس و حسنلو نقده هستند و نیز حریم قلعه بسطام چایپاره، محوطه تاریخی کلیسای سیر، ساختمان صدا و سیما و پردیس دانشگاه ارومیه بازنگری شد.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 7365

به "کشف 1100 قلم اشیای تاریخی در کاوش های باستانی آذربایجان غربی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف 1100 قلم اشیای تاریخی در کاوش های باستانی آذربایجان غربی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید