گرانادا، پایتخت مسلمانان در اسپانیا

به گزارش پرسینا بلاگ، یکی از مهمترین جاهای دیدنی فرانسه که بعید است تا به امروز تصویر آن را ندیده باشید، بنای طاق پیروزی پاریس است؛ یک طاق سنگی سفید که با ارتفاع 50 متری، در میان میدانی بزرگ و شلوغ جای گرفته است. این طاق زیبا در کنار برج ایفل…

گرانادا، پایتخت مسلمانان در اسپانیا

هیچ شکی نیست که خیابان شانزلیزه پاریس فرانسه را می توان مشهورترین و معروف ترین خیابان جهان دانست که در قلب پایتخت نور و عشق کشیده شده است. کمتر کسی پیدا می گردد که در تور پاریس شرکت کند اما در طول بلوار شانزلیزه پاریس قدم نزند و…

کلیسای سنت شاپل یکی از شگفت انگیزترین جاهای دیدنی پاریس است که معمولا کمتر توسط جهانگردان تور فرانسه مورد بازدید قرار می گیرد. هنگامی که نام کلیسا و شهر پاریس کنار هم می آیند، کلیسای نوتردام اولین نامی است که در ذهن بیشتر افراد نقش می بندد. اما باید…

مارسی یکی از مقصدهای جهانگردی مهم فرانسه است و سالانه بیش از 5 میلیون جهانگرد برای تماشای جاذبه های جهانگردی مارسی فرانسه، به این شهر سفر می کنند. مارسی بزرگترین بندر فرانسه است که پس از پاریس، رتبه دوم جمعیت در میان شهرهای فرانسه را در اختیار…

گرانادا از زیباترین و شناخته شده ترین شهرهای کشور تاریخی اسپانیا و مرکز استان گرانادا است. طبق آخرین آمارها گرانادا حدود 232000 نفر جمعیت دارد و بدین ترتیب، در میان شهرهای پرجمعیت اسپانیا رده سیزدهم را از آن خود کرده است. فرهنگ غنی و جاذبه های بی نظیر و دیدنی از عوامل استقبال جهانگردان برای بازدید از گرانادا به شمار می رود. از طرف دیگر، وجود دانشگاه هایی با سطح علمی بالا در این شهر نیز موجب جذب شمار زیادی از دانشجویان از سرتاسر جهان برای تحصیل در گرانادا شده است. از جمله این دانشگاه ها می توان از دانشگاه گرانادا اسپانیا نام برد که در سال 1531 میلادی تحت عنوان دانشگاهی دولتی احداث شد. جالب است بدانید که گرانادا همواره به عنوان مکانی جهت تبادل مذهبی و فرهنگی بین آفریقای شمالی و اروپا مطرح بوده و حتی هنوز هم نشانه هایی از تأثیر وجود مسلمانان را می توان در آن به وضوح مشاهده کرد. در این مقاله، قصد داریم این شهر تاریخی و خاص را هر چه بیشتر برای شما معرفی کنیم.

گرانادا از زیباترین و شناخته شده ترین شهرهای کشور تاریخی اسپانیا و مرکز استان گرانادا است

آب و هوا

در رابطه با آب و هوای گرانادا باید گفت که آب و هوای مدیترانه ای بر این شهر غالب است و تابستان هایی نیمه خشک و داغ دارد و میانگین دما در این فصل از سال در گرانادا به 34 درجه هم می رسد. در صورت سفر به این شهر در فصل زمستان، باید انتظار هوایی گرم و مرطوب را داشته باشید. نکته دیگر این که، دمای هوا در فصول پاییز و بهار در گرانادا از ملایم تا گرم متغیر است.

بارسلونا، زیباترین شهر اسپانیا

مادرید، تنها پایتخت بدون رود اروپا

زمان مناسب سفر به گرانادا

در صورتی که قصد دارید سفری به گرانادا داشته باشید باید بدانید که بهترین و مناسب ترین زمان، ماه های اکتبر، مه، سپتامبر و ژوئن است. اگر بین ماه های مه تا ژوئن به گرانادا بروید، هوای مطبوع و خنک روح شما را زنده می کند. اما در صورت داشتن سفری تابستانی ممکن است نتوانید آب و هوای گرم این فصل از سال را در این استان زیبا تحمل کنید و لذت کافی را از سفر خود نخواهید برد. اگر مایل به تجربه سفری خلوت و آرام هستید، فصل زمستان بهترین گزینه برای شما جهت سفر به گرانادا است. البته از دیگر مزایای رفتن به این استان در فصل زمستان، کاهش چشمگیر هزینه های رستوران ها و هتل ها و در نتیجه داشتن سفری ارزان است. اما دیگر نکته مثبت سفر به گرانادا در زمستان، امکان اسکی در مناطق کوهستانی گرانادا است که خاطره ای به یاد ماندنی در ذهن شما ایجاد خواهد کرد.

بهترین و مناسب ترین زمان سفر به گرانادا، ماه های اکتبر، مه، سپتامبر و ژوئن است

جاذبه های جهانگردی استان گرانادا

استان گرانادا با داشتن جاذبه هایی خیره کننده و دیدنی، در حدود دو سده یعنی از قرن 13 تا 15 میلادی به عنوان پایتخت امپراتوری مورها مطرح بوده است. از جذاب ترین بخش های سفر به این شهر زیبا برای هر جهانگرد، بازدید از جاذبه های فوق العاده دیدنی و بی نظیر آن است. در اینجا شماری از مهم ترین جاذبه ها و اماکن دیدنی شناخته شده این شهر را به شما معرفی می کنیم تا در زمان سفر به گرانادا زمانی را برای بازدید از آنها اختصاص دهید.

کلیسای سنت جان

کلیسای سنت جان را می توان در میان تمامی آثار هنری و معماری این شهر از جمله زیباترین ها دانست. کلیسایی که با داشتن حکاکی ها و طلا کاری های بی نظیر جای خود را در بین جهانگردان باز کرده است. تزیینات محراب، سقف و همینطور دیوارهای کلیسا چشم هر بیننده ای را خیره می کند.

صومعه کارتوجا

صومعه کارتوجا از جمله آثار تاریخی به جا مانده از قرن 16 میلادی است که در حاشیه گرانادا خودنمایی می کند. فاصله این صومعه از مرکز شهر تنها 25 دقیقه است. قدمت و تزیینات داخلی این ساختمان آن را به یکی از مهم ترین بناهای مذهبی در سرتاسر اسپانیا تبدیل کرده است. محرابی فوق العاده باشکوه و زیبا، نقاشی ها و تندیس هایی از جنس سنگ مرمر فقط بخشی از زیبایی های صومعه کارتوجاست که با دیدن آنها حیرت زده خواهید شد.

بارسلونا، زیباترین شهر اسپانیا

بازار ادویه

بازار ادویه که به نام های دیگری مانند بازار قیصریه، بازار عربی یا سوق نیز در میان مردم مشهور است، از زیباترین جاذبه های جهانگردی گرانادا است. در صورتی که قصد خرید سوغاتی برای عزیزان خود را دارید بازار ادویه از بهترین گزینه ها برای شماست. پس از تجربه ساعت ها گشت و گذار و خرید لذت بخش از این بازار جذاب، می توانید سری هم به رستوران ها و کافه های اطراف آن بزنید و گفتگویی هم با اهالی ساکن در شهر داشته باشید.

کلیسای جامع

به محض این که چشمتان به کلیسای جامع بیفتد زیبایی مسحور کننده و دلفریب آن شما را مات و مبهوت می کند. کلیسایی فوق العاده دیدنی که ساخت آن به قرن شانزده میلادی باز می گردد و در معماری بی نظیر آن استفاده از دو رنگ طلایی و سفید به شدت مشهود است. اهمیت کلیسای جامع برای اهالی اسپانیا بسیار بالاست و هزینه های هنگفتی برای تزیینات آن صرف شده است.

کاخ ژنرالیف یا generalife

ژنرالیف از جمله بناهای به جا مانده از روزگار نصریان به شمار می رود که در حال حاضر در فهرست میراث جهانی یونسکو جای گرفته است. زمان ساخت باغ ها و کاخ ژنرالیف که روزگاری قصر پادشاهی حاکمان مغاربه بوده است، به قرن 14 میلادی برمی گردد. وجود فواره. جویبار و فضاهای درختکاری شده در ژنرالیف بر زیبایی آن می افزایند.

قلعه Alhambre یا الحمرا

قلعه الحمرا گل سرسبد جاذبه های جهانگردی در شهر گرانادا به شمار می رود. از جمله باشکوه ترین آثار اسلامی جهانست که از سبک معماری معمول در شمال آفریقا برای احداث آن استفاده شده است. قلعه الحمرا را می توانید در منطقه آندلس پیدا کنید. شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید که نام این قلعه از سرخ بودن دیوارهای خشتی و آجری به کار رفته در ساخت آن گرفته شده است.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: ققنوس
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 5878

به "گرانادا، پایتخت مسلمانان در اسپانیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گرانادا، پایتخت مسلمانان در اسپانیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید