10 راه آسان برای جذب هواداران بیشتر در صفحات شبکه های اجتماعی کسب و کارتان

به گزارش پرسینا بلاگ، به منظور موفقیت در شبکه های اجتماعی باید یک جامعه تشکیل دهید. اگر جامعه نداشته باشید، هیچ مخاطبی نخواهید داشت و اگر مخاطب نداشته باشید برندسازی و بازگشت سرمایه نخواهید داشت.

10 راه آسان برای جذب هواداران بیشتر در صفحات شبکه های اجتماعی کسب و کارتان

شما احتیاج به یک جامعه دارید که شما را لایک نمایند و محتوای شما را برای افراد علاقه مند به اشتراک بگذارند. اما کمیت هواداران شبکه اجتماعی کافی نیست، بلکه کیفیت نیز اهمیت دارد. شما باید مخاطبانی را جذب کنید که متناسب با فعالیت ها و خدمات شما باشند و با علاقه شما را لایک نمایند و برای مطالبتان کامنت گذاری و اشتراک گذاری نمایند.

ما در اینجا به 10 نکته سریع و آسان برای بدست جذب هواداران بیشتر در صفحات شبکه های اجتماعی کسب و کارتان اشاره می کنیم.

1. پروفایل صفحه شبکه اجتماعی کسب و کارتان را کامل کنید

صفحه شبکه اجتماعی شما اولین چیزی است که وقتی مردم برای بازدید شما در شبکه اجتماعی می آیند، ملاحظه می نمایند. بگذارید بازدید نمایندگان بفهمند که چرا باید شما را لایک نمایند! یک توصیف گیرا ارائه دهید و صفحه خود را طبقه بندی کنید. سپس آدرس، شماره تلفن و ساعات کاری خود را وارد کنید. این کار نه تنها به هواداران بالقوه شما اطلاع رسانی می نماید، بلکه به شبکه اجتماعی می گوید چگونه شما را هنگام جستجوی شرکت های نظیر شما به کاربران معرفی کند. این کار منجر به لایک های بیشتر می گردد.

2. از دوستان، شرکای تجاری و دیگر ارتباطات خود بخواهید که شما را در صفحه شبکه اجتماعی تان لایک نمایند

دوستان می توانند یاری های بسیاری به شما بنمایند. زمانی که یک صفحه را در یک شبکه اجتماعی راه می اندازید، از دوستان صمیمی، خانواده و شرکای تجاری تان برای لایک کردن دعوت کنید. این لایک های اولیه به شما اعتبار و قابلیت دیده شدن در شبکه های اجتماعی را می دهند. سپس به مشتریان، بازار هدف و دیگر جامعه های اجتماعی اطلاع رسانی کنید و هر جایی که نامی از وبسایت خود برده اید، صفحه شبکه اجتماعی خود را نیز معرفی کنید. اگر مردم ندانند که شما صفحه ای در یک شبکه اجتماعی دارید، آنرا لایک نیز نخواهند کرد.

3. پلاگین های اجتماعی را به وبسایت خود اضافه کنید

بازدید نمایندگان وبسایت شما باید به راحتی صفحه شبکه اجتماعی شما را پیدا نمایند. بهتر است برای دریافت لایک بیشتر، از پلاگین های اجتماعی شبکه اجتماعی به شکل پلاگین جعبه لایک (Like box plugin) بهره ببرید. این پلاگین ها شامل دکمه لایک، آخرین پست ها و تصاویر برخی از هواداران می گردد.

4. آن چیزی که جامعه شما به آن علاقه دارد را پیدا کنید

با جستجوی نمودار های (Graph Search) شبکه اجتماعی به راحتی خواهید فهمید که جامعه هدف شما به چه چیزی علاقه مند است، سپس مطالب مرتبط را به منظور افزایش لایک ها پست کنید.

در اینجا یک مثال برای شما می آوریم:

فرض کنید که یک صفحه در یک شبکه اجتماعی برای آژانس مسافرتی خود در اصفهان ایجاد نموده اید. برای شناخت بیشتر علایق جامعه مورد هدف به جستجوی علایق افراد اهل اصفهان که به سفر می فرایند بپردازید. ابزارهای شبکه های اجتماعی به شما می گوید که جامعه هدف شما مثلاً به کمپینگ، کوهنوردی، ماجراجویی و طبیعت گردی نیز علاقه دارند.

شما همچنین باید علایق جامعه رقبایتان را نیز پیدا کنید، در نتیجه به جستجوی علایق افرادی که دیگر آژانس های موجود در اصفهان را دوست دارند نیز بپردازید. ابزارهای شبکه های اجتماعی به شما می گوید که آنها مثلاً به کشتی های تفریحی، پاراگلایدر، طبیعت گردی و خرید علاقه دارند.

وقتی شما فکر می کنید که چه محتوایی را در صفحه یک شبکه اجتماعی قرار دهید، این اطلاعات بسیار مفید واقع می شوند. با قرار دادن محتوایی که مخاطبانتان به آن علاقه مند (مثلاً، معرفی جاذبه های گردشگری که شما در تور هایتان ارائه می دهید)، آنها این مطالب را در بین دوستان خود به اشتراک می گذارند که منجر به لایک بیشتر می گردد. این مطالب برای افرادی که به وسیله وبسایت، ایمیل یا جستجوی شبکه اجتماعی وارد صفحه شما می شوند نیز جذاب خواهد بود.

5. از تبلیغات شبکه های اجتماعی بهره ببرید.

تبلیغات شبکه های اجتماعی یک راه بسیار خوب برای افزایش لایک های صفحه شبکه اجتماعی تان می باشد. به وسیله تبلیغات شبکه های اجتماعی می توانید افرادی که علایقی مشابه هواداران کنونی تان دارند را پیدا کنید.

تبلیغات متنوعی را برای انتخاب مناسب ترین روش تبلیغ امتحان کنید. کاربران شبکه های اجتماعی باید مستقیماً به وسیله تبلیغ، شما را لایک نمایند.

6. یک مسابقه راه بیاندازید

شرکت های زیادی هستند که با راه انداختن یک مسابقه پیروز در شبکه اجتماعی، لایک های زیاد را دریافت نموده اند. اما قبل از ایجاد مسابقه باید به نکاتی توجه کنید. مطمئن شوید که مسابقه شما بر اساس رهنمودهای ترفیعی (promotion guidelines) شبکه اجتماعی مورد نظر باشد. مسابقه شما باید

از اپلیکیشن شبکه اجتماعی استفاده کند که یک دروازه هواداران برای شما ایجاد می نماید تا اولین کسانی که صفحه شما را لایک نموده اند بتوانند در مسابقه شرکت نمایند. اپلیکیشن ها همچنین یک URL منحصربفرد دارند که شما بتوانید رقابت خود را به وسیله تبلیغات شبکه اجتماعی معرفی کنید و لایک های خود را افزایش دهید.

هنگامیکه یک رقابت ایجاد می کنید، مطمئن شوید که اپلیکیشن توسط کاربران موبایل نیز قابل اجرا است. محتوای بازی باید جالب و ساده باشد تا کاربران برای به اشتراک گذاشتن نتایج آن در میان دوستان خود، تشویق شوند.

7. شرکت های دیگر را لایک و با آنها تعامل برقرار کنید

آیا می دانید که می توانید مانند صفحه خودتان در یک شبکه اجتماعی در صفحه دیگر شرکت ها نیز فعالیت کنید؟ این راه مناسبی برای ایجاد آگاهی در میان شرکت ها با لایک بالا و هواداران آنها می باشد.

پیدا کردن شرکت ها برای لایک و تعامل برقرار کردن بسیار آسان است. از Graph Search و جستجوی شرکت ها، صفحه ها و مکان ها که برای شرکت شما جالب است، بهره ببرید و این صفحه ها را لایک کنید (شما نباید پروفایل های شخصی را لایک کنید).

بعد از اینکه چند صفحه را لایک کردید، می توانید محتویات خبری شرکت خود را ببینید و با صفحه هایی که لایک نموده اید فعالیت کنید. نه تنها آن شرکت متقابلاً شما را لایک می نماید و بلکه فعالیت آنها در صفحه شما موجب افزایش لایک های شما توسط هواداران آنها می گردد.

8. محتوای جذاب ایجاد کنید

انتشار مستمر مطالب جذاب، جالب و سرگم نماینده برای خواننده که با یک نگاه به آن جذب گردد، بسیار اهمیت دارد. اگر مطالب شما برای هوادارانتان ارزشمند باشد، آنگاه آنرا در بین دیگر دوستان خود به اشتراک می گذارند. تصاویر، جذابترین نوع مطلب گذاشتن می باشند و بیشترین شانس را برای به اشتراک گذاشته شدن دارند. شما حتی می توانید از مخاطبان خود بخواهید که واکنشی نظیر لایک، کامنت یا به اشتراک گذاری نشان دهند یا می توانید آنرا در قالب سؤال مطرح کنید.

9. فعال باشید

تا اینجا می دانید که باید محتوای جذاب، جالب و سرگم نماینده ایجاد کنید. اما چگونه باید این کار را انجام دهید؟ هیچ عدد جادویی وجود ندارد اما نمونه های پیروز و راهنماهای تحلیلی زیادی وجود دارد. هر روز حداقل یک مطلب بگذارید، و با آزمون و آنالیز، زمانیکه که غالب هوادارانتان در شبکه اجتماعی آنلاین هستند را پیدا کنید. در صورتیکه به صورت مستمر مطلب نگذارید، کسی شما را لایک نمی نماید و اگر آنها صفحه شما را نبینند، در مطالب شما مشارکت نخواهند کرد.

10. اندازه گیری، تجزیه و تحلیل و یادگیری

با استفاده از نرم افزار های اندازه گیری شبکه های اجتماعی عملکرد صفحه خود را ارزیابی کنید. شما معیار هایی نظیر رسایی (چه تعداد کاربر صفحه شما را می بینند)، کاربران مشارکت نماینده (چه تعداد کاربر در پست های شما مشارکت می نمایند) و لایک های جدید (چه زمانی و چرا شما هوادار جدید پیدا نموده اید). این معیارها به شما یاری می نمایند که دلایل لایک ها و مشارکت ها را پیدا کنید و بر مبنای این دلایل مطالب خود را تنظیم کنید.

منبع: meltwater.com

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: الی گشت
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 3182

به "10 راه آسان برای جذب هواداران بیشتر در صفحات شبکه های اجتماعی کسب و کارتان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 راه آسان برای جذب هواداران بیشتر در صفحات شبکه های اجتماعی کسب و کارتان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید