2799 روز روی جایگاه نخست وزیری ، آبه شینزو استعفا می دهد؟

به گزارش پرسینا بلاگ، آبه شینزو روز دوشنبه با 2799 روز حضور پیاپی در مقام نخست وزیر ژاپن بین سال های 2012 تا 2020 از رکورد 48 سال پیش عموی عظیم خود ایساکو ساتو گذشت.

2799 روز روی جایگاه نخست وزیری ، آبه شینزو استعفا می دهد؟

به گزارش خبرنگاران به نقل از ای پی، نخست وزیر 65 ساله ژاپن که این روزها خبرهایی ناخوشایند درباره سلامتی اش به گوش می رسد، حالا طولانی ترین دوره حکومت را به نام خود ثبت نموده است. پیش تر حزب لیبرال دموکرات قانونی تصویب نموده بود که بر اساس آن، رهبر این حزب می توانست برای سه دوره پیاپی هم نخست وزیر ژاپن گردد. به این ترتیب، شینزو توانست در سومین دوره حضور در کاخ نخست وزیری از رکورد 2798 روز نخست وزیر بودن بگذرد.

رکورد پیشین طولانی ترین دوران نخست وزیری در دستان ایساکو ساتو بین نوامبر 1964 تا ژوییه 1972 بود؛ کمی کمتر از هشت سال. ساتو که برادر پدربزرگ شینزو است، سال 1975 در 74 سالگی از جهان رفت و رکوردش حدود 50 سال دست نخورده مانده بود. شینزو بار اول از 26 سپتامبر 2006 درست به مدت یک سال نخست وزیر ژاپن بود و پنج سال بعد وقتی دوباره به این سمت رسید، توانست 2799 روز پیاپی (تا روز دوشنبه سوم شهریور) آن را نگه دارد.

رسانه ها از مراجعه دوباره نخست وزیر ژاپن به بیمارستان برای دومین هفته پیاپی خبر داده اند؛ موضوعی که می تواند تا حدودی نگران کننده باشد. گفته می گردد شاید حالا که دیگر رکورد طولانی ترین دوران نخست وزیری شکسته است، شینزو هم چندان به ادامه زمامداری علاقه نداشته باشد و جای خود را به فردی دیگر بدهد. آمار رضایت شهروندان ژاپنی از دولت این کشور و شخص شینزو در دوران شیوع کرونا بسیار کاهش یافته و جایگاه نخست وزیر را لرزان نموده است.

آبه شینزو که ماه آینده 66 ساله می گردد، هشت سال پیش با هدف بازسازی اقتصاد و ارتش این کشور قدرت را در دست گرفت و اگر بیماری مانع نگردد، تا انتها تابستان سال آینده نخست وزیر می ماند. او در 2007 هم به دلیل مشکل التهاب روده استعفا نموده بود و اگر این بار زودتر از روی جایگاه نخست وزیری بلند گردد، جانشین او تارو آساو، معاون نخست وزیر و وزیر 79 ساله اقتصاد خواهد بود. شینزو روز دوشنبه گفت حال عمومی اش خوب است و مسئله ای برای مدیریت اوضاع ندارد.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 5169

به "2799 روز روی جایگاه نخست وزیری ، آبه شینزو استعفا می دهد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "2799 روز روی جایگاه نخست وزیری ، آبه شینزو استعفا می دهد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید