آخرین خبرها از بازپرداخت وام های دانشجویی

به گزارش پرسینا بلاگ، به گزارش تجارت نیوز، سیماسادات لاری امروز در نشست خبری با خبرنگاران گفت: از همان ابتدای کار شیوع دستورالعمل های حفاظتی بهداشتی دانشجویان و بسته های حمایت روان تهیه و به دانشگاه ها ارسال شد.

آخرین خبرها از بازپرداخت وام های دانشجویی

وی در اضافه نمود: تعطیلی خوابگاه ها در اولین فرصت انجام گرفت. فعالیت های ورزشی هم تعطیل شد. اما در حال حاضر دانشجویان بالینی، دستیاران و اینترن ها در خط مقدم حضور دارند و همچنان کار می کنند.

معاون فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت تاکید کرد: دانشجویان ما از همان ابتدا احساس مسئولیت کردند. پویش دانشجویی برای مقابله با ویروس کرونا اجرا شد. 7200 دانشجو شامل 4600 از وزارت بهداشت و 2200 از وزارت علوم و 800 دانشجوی دانشگاه آزاد به این پویش مقابله، پیشگیری و تاب آوری و مستند سازی اضافه شدند.

لاری خاطر نشان کرد: تعطیلی دانشگاه ها تا خاتمه فروردین ماه ادامه دارد هیچ اصراری به بازگشایی دانشگاه ها وجود ندارد. وزارت بهداشت پروتکل های بهداشتی را آماده کرده است و کلاس های تئوری به شکل مجازی ارائه می شوند تا دانشجویان عقب نمانند. کلاس های عملی هم در ثبات شرایط برگزار می شود.

وی درباره نحوه محاسبه شهریه خوابگاه های دانشجویی خودگردان اشاره کرد و گفت: این موضوع اهمیت زیادی دارد اما هنوز تصمیمی در این زمینه اتخاذ نشده است با کمک صندوق رفاه دانشجویان و دانشگاه ها تصمیمی خواهیم گرفت تا نهایت مساعدت با دانشجویان فراهم شود.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت در خصوص آمار فوتی دانشجویان ناشی از ابتلا به کرونا اشاره کرد و گفت: آمار تفکیک شده ای از ابتلا و مرگ دانشجویان بر اثر کرونا نداریم، اکثرا دانشجویانی بودند که بهبود پیدا کردند. البته تعدادی فوتی از دانشگاه های وزارت علوم داشتیم اما از علوم پزشکی آمار فوتی نداریم و اگر موردی هم بوده بهبودی حاصل شده است.

وی همچنین درباره بازپرداخت وام های دانشجویی نیز گفت: این بازپرداخت به آخرین قسط وام ها موکول شد، در واقع این موضوع بار مالی چند 10 میلیاردی برای صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت دارد اما نیاز بود که برای دانشجویان انجام گیرد.

به گفته وی شهریه خوابگاه ها به ازای روزهایی که افراد در خوابگاه حضور دارند از آنها اخذ می شود و اگر حضور ندارند شهریه ای گرفته نمی شود. جریمه ها اعمال نمی شود و اقساط هم تعویق پیدا نمی کند.

اصرار داریم که دانشگاه ها باز نشوند

لاری درباره شرایط خوابگاه های دانشگاه های علوم پزشکی گفت: ما همچنان اصرار داریم که دانشگاه ها باز نشوند و دانشجویان حضور پیدا نکنند. حتی با وجود پروتکل های استاندارد هم امکان حضور همه دانشجویان وجود ندارد. شرایطی فراهم شده که دانشجویان بالینی در اتاق های تک نفره باشند و غذا در ظروف یک بار مصرف باشد.

منبع: ایسنا

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 4097

به "آخرین خبرها از بازپرداخت وام های دانشجویی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین خبرها از بازپرداخت وام های دانشجویی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید