انصارالله: بدون توقف جنگ و پایان محاصره نمی توان راه حلی برای یمن یافت

به گزارش پرسینا بلاگ، علی القحوم عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن دوشنبه شب در گفت وگو با شبکه المیادین گفت: بدون توقف جنگ و پایان محاصره نمی توان به راه حلی دست پیدا کرد.

انصارالله: بدون توقف جنگ و پایان محاصره نمی توان راه حلی برای یمن یافت

به نقل از المیادین، القحوم افزود: بدون توقف جنگ و رفع محاصره، دستیابی به راه چاره ها برای بحران یمن ممکن نیست و صحبت از هر موضوعی قبل آن امکان پذیر نیست.

وی گفت: مارتین گریفیتس نماینده سازمان ملل متحد در امور یمن در سفر به صنعاء اطمینان حاصل کرد که یمنی ها برای توقف جنگ اتفاق نظر دارند.

عضو دفتر سیاسی جنبش انصار الله یمن افزود: عبدالملک الحوثی به گریفیتس تاکید کرد که لازم است سازمان ملل در جهت درست حرکت کند.

علی القحوم افزود که بایستی میان مسائل انسانی و مسائل دیگر تفکیک قائل شد.

سید عبدالملک بدرالدین الحوثی رهبر انصارالله روز یکشنبه در دیدار با گریفیتس از رویکرد سازمان ملل متحد با مسائل انسان محبت آمیز در یمن انتقاد کرده بود.

رهبر انصارالله یمن همچنین هشدار داده بود که اگر ائتلاف سعودی گمان می کند که محاصره ملت یمن می تواند موجب شود که این ائتلاف دست بالا داشته باشد، دچار توهم شده است.

عربستان سعودی از ششم فروردین 94 در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده ای را علیه یمن -فقیرترین کشور عربی- آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیادی خواهی های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.

نهادهای وابسته به سازمان ملل متحد از جمله بهداشت جهانی و یونیسف بارها هشدار داده اند که بر اثر ادامه حملات متجاوزان به یمن، مردم این کشور با قحطی و بروز یک فاجعه انسانی که در قرن گذشته بی سابقه است، روبه رو هستند.، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 22 تیر 1400 بروزرسانی: 22 تیر 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 7478

به "انصارالله: بدون توقف جنگ و پایان محاصره نمی توان راه حلی برای یمن یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انصارالله: بدون توقف جنگ و پایان محاصره نمی توان راه حلی برای یمن یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید