تجزیه و تحلیل بازار گردشگری زمستانی و اسکی در دنیا

به گزارش پرسینا بلاگ، تعداد 70 میلیون اسکی باز در بازار دنیای اسکی وجود دارد. از این تعداد 77٪ اسکی بازان آلپاین و 16٪ اسنوبوردباز هستند، در حالی که بقیه اسکی صحرانوردی را ترجیح می دهند. 30 میلیون از اسکی بازان دنیا اهل اروپا، 20 میلیون کانادایی و آمریکایی و 14 میلیون ژاپنی هستند. امروزه 6000 پیست اسکی در 78 کشور دنیا وجود دارد که البته تنها درباره 5665 از این پیست ها اطلاعاتی وجود دارد. از پیست های اسکی ثبت شده، 4000 پیست اسکی در اروپا، کمتر از 1000 پیست اسکی در آمریکای شمالی و آسیا و 100 پیست اسکی در شهرهای نیمکره جنوبی زمین، مانند آرژانتین، شیلی، استرالیا و نیوزلند قرار دارند. بازار اسکی در اروپا و آمریکا تکامل یافته، اما در مناطق دیگر دنیا (مانند اروپای شرقی، کره و جنوب شرقی آسیا) به سرعت در حال تکامل است.

تجزیه و تحلیل بازار گردشگری زمستانی و اسکی در دنیا

با ما همراه باشید تا با بهترین تور ویتنام ترکیبی با یکی از بهشت های روی زمین آشنا شوید و زیبایی های هوشی مین و هانوی را در سفر دلپذیری تجربه کنید.

پیست های اسکی را می توان به سه گروه تقسیم کرد. گروه اول، پیست های ملی هستند که به طور کلی افراد یک ایالت، استان یا منطقه را جذب نمایند. گروه دوم، پیست های منطقه ای هستند که مسافران برای رسیدن به آن ها چند صد مایل را طی می نمایند (این پیست ها در اروپا، اسکی بازان را از یک یا چندین کشور جذب می نمایند. برای نمونه، اسکی بازانی که از انگلستان به استرالیا، یا از نیویورک به کوه های راکی کانادا سفر می نمایند) و گروه آخر، پیست های اسکی بین المللی درجه یک هستند (400عدد) که اسکی بازان را از گوشه و کنار دنیا جذب می نمایند. از این پیست های اسکی می توان ویستلر در کانادا، ویل در کلرادو و زرمات در سوئیس را نام برد. در نخستین دهه های ترویج پیست های اسکی، مردم در تپه های ساخت خودشان اسکی می کردند، اما زمانی که مردم به سفرهای بیشتری رفتند و شرکت های اسکی به شرکت های چندملیتی تبدیل شدند، این مسئله تغییر کرد. امروزه با هجوم بیشتر اروپاییان به آمریکای شمالی، هزاران نفر هرسال از آمریکای شمالی به رشته کوه های آلپ در اروپا هجوم می آورند. در واقع، اگر اسکی بازان اروپایی وجود نداشته باشند، میزان فروش پیست های اسکی کانادا به طرز فجیعی کاهش می یابد.

بیشتر پیست های اسکی آمریکای شمالی، در بخش شمال شرقی کشور قرار دارند. بخش شمال شرقی متراکم ترین منطقه ایالت متحده آمریکا و محلی برای اسکی بازان حرفه ای است که استطاعت پرداخت هزینه اسکی در آخر هفته ها و تعطیلات را دارند. با استفاده از مسیرهای اصلی مانند نیویورک، بوستون و فیلادلفیا می توان به راحتی به این پیست های اسکی سفر کرد. بیشتر افراد آمریکایی در زمان تصمیم گیری به معیارهایی مانند زمان و هزینه سفر اهمیت می دهند. 67٪ از پیست های اسکی 74 مایل با مناطق شهری فاصله دارند. برای رسیدن به بیشتر مناطق تفریحی در آخر هفته ها باید 2 ساعت یا بیشتر رانندگی کرد، در حالی که مقاصد مسافرتی در مناطق دورتری قرار دارند که شرایط برف ثابت تر است. مکان های تفریحی به دلیل احتیاج به برف، زمین آب و هوای مناسب در مناطق مختلفی قرار گرفته اند، بنابراین، چندین گزینه را به اسکی بازان عرضه می نمایند. این موضوع درباره کانادا نیز صدق می نماید. بیشتر پیست های اسکی در کانادا در مجاورت استان های متراکم شرقی، مانند اونتاریو و کبک قرار گرفته اند که به مرز آمریکا نزدیک هستند. با این حال، معروف ترین پیست ها بین گردشگران خارجی در غرب کانادا قرار دارند. نیمی از گردشگران خارجی به بریتیش کلمبیا سفر می نمایند و 23٪ از آنان به آلبرتا، استان همجوار آن می فرایند.

در اروپا اسکی بازان از کشورهای شمالی - مانند آلمان، بنلوکس، انگلستان و اسکاندیناوی- نیمی از بازار کشورهای کوهستانی اروپا را تشکیل می دهند. کشور اتریش بهترین موقعیت را در بازار تعطیلات زمستانی اروپا دارد، زیرا 47٪ از علاقه مندان به ورزش های زمستانی (بیشترا از آلمان و انگلستان) به این کشور سفر می نمایند، در حالی که 14٪ از این افراد (عمدتا از انگلستان) به فرانسه و 11٪ به ایتالیا و سوئیس سفر می نمایند. دسترسی به دو مقصد آخر با ساخت یک فرودگاه منطقه ای در منطقه انگادین سوئیس - که شهر سنت موریتز در مرکز آن قرار گرفته است - و نیز افتتاح فرودگاه بین المللی در شهر تورین ایتالیا بسیار آسان شده است. با این حال، اسکی بازان انگلیسی کشور فرانسه را به دلیل خطوط هوایی کم هزینه، قطار سریع و ارتباط به جاده ها توسط تونل ترجیح می دهند. سیاست ساخت بزرگترین پیست های اسکی دنیا در ارتفاعات پر از برف برای کشور فرانسه که 56 میلیون بازدیدنماینده (اسکی باز) دارد، نتیجه بخش بوده است و این کشور به سرمایه گذاری در ساخت جاده ها و خطوط راه آهن بهتر در مناطق کوهستانی ادامه می دهد. شهر آندورا که بین فرانسه و اسپانیا قرار گرفته، از قابلیت دسترسی به وسیله شهر بارسلونا بهره مند شده است. با بیش از 3/2 میلیون بازدید توسط اسکی بازان، مشکل اصلی فضایی برای ساخت جاده و اقامتگاه هایی است که مناسب همه باشد. بسیاری از مردم روسیه هر سال فصل زمستان به آندورا سفر می نمایند؛ شهری که قیمت های ارزان مغازه هایش به اندازه پیست اسکی اش جاذبه دارد.

در مناطق دیگر دنیا، دسترسی به محله مسئله مهمی در ساخت پیست های اسکی می باشد. برای مثال، در کشور چین - محلی که اسکی کردن نسبت به مناطق دیگر دنیا رشد بیشتری دارد - جهت معین بهترین مکان ها که به راحتی در دسترس شهرهای پر جمعیت باشند، تحقیقات گسترده ای انجام شد. تا به امروز بهترین گزینه برای پکن، پایتخت چین، اقامتگاه تفریحی سیابی است که در فاصله 170 مایلی (272 کیلومتری) از پایتخت بنا شده است. در کنار استان جیلین به نظر می رسد هیلونگ جیانگ در شمال شرقی چین، مناسب ترین منطقه برای ساخت پیست اسکی باشد، به خصوص در مجاورت شهر هاربین که برای ساخت یک فرودگاه و شبکه راه جدید در آن سرمایه گذاری شده است. دولت ایالتی اظهار داشت در سال های آینده جهت افتتاح 250 پیست اسکی در این پایتخت برنامه هایی دارد. این برنامه باعث شد این شهر به عنوان یکی از معدودترین مناطق دنیا که بیش از صد مرکز اسکی دارد، در کنار شهرهایی مانند کبک کانادا و تیرول اتریش قرار بگیرد.

منبع: الی گشت
انتشار: 24 بهمن 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 2900

به "تجزیه و تحلیل بازار گردشگری زمستانی و اسکی در دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تجزیه و تحلیل بازار گردشگری زمستانی و اسکی در دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید