خبرنگاران استاندار گیلان : کرونا سرانجام نیافته مردم رعایت نمایند

به گزارش پرسینا بلاگ، رشت - خبرنگاران- استاندار گیلان با تأکید بر اینکه باید با رعایت دقیق دستورالعمل های بهداشتی و همکاری مردم؛ زمینه ساز تداوم زندگی، کار و فراوری باشیم؛ استفاده مداوم از ماسک را امری مهم و نیازمند فرهنگ سازی دانست.

خبرنگاران استاندار گیلان : کرونا سرانجام نیافته مردم رعایت نمایند

به گزارش روابط عمومی استانداری گیلان؛ ارسلان زارع روز شنبه در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا گفت: امروز بیش از پیش آشکار شده که پایانی برای دشواری های ناشی از کرونا و شیوع این ویروس، معین نیست و باید با بهره گیری از تجربه چهار ماه گذشته، در کنار رعایت دقیق دستورالعمل های بهداشتی؛ با همکاری خوب مردم زمینه ساز تداوم زندگی، کار و فراوری باشیم.

وی ادامه داد: برای بازگشایی های تدریجی اجرا شده طبق تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا ، در اطلاع رسانی ها رعایت توصیه های بهداشتی همیشه مورد تأکید بوده اما به دلیل کم توجهی برخی از مردم یا صنوف به دستورالعمل ها، محدودیت فعالیت برخی کسب و کارها طی هفته گذشته در برخی مناطق دوباره برقرار شد.

مراکز فرهنگی و تفریحی سرپوشیده با رعایت دستورالعمل ها فعالیت شان را ادامه می دهند

نماینده عالی دولت در گیلان عدم رعایت پروتکل ها و حضور در اجتماعات را تهدیدی برای سلامت جامعه خواند و با اشاره به معیشت و اشتغال بخشی از مردم استان از حوزه مشاغل خدمات، گردشگری، تجارت و بازرگانی اعلام کرد: مراکز فرهنگی و تفریحی سرپوشیده، با تصمیم ستاد استانی مدیریت کرونا فعالیت خود را با رعایت دستورالعمل ها ادامه می دهند البته انتظار دارم نظارت ها استمرار یافته و تشدید نیز گردد.

وی همچنین بر ضرورت ادامه نظارت ها بر فعالیت تالارها و برگزاری مراسم ها و جشن های عروسی و رعایت پروتکل های بهداشتی و بهره گیری از ظرفیت 50 درصدی این اماکن تأکید و توضیح داد: فعالیت های مختلف مالی، فرهنگی، اجتماعی ، ورزشی باید با رعایت دستورالعمل های بهداشتی از سر گرفته گردد چراکه حفظ سلامت، تأمین آرامش و امنیت و کوشش برای رونق معیشت، اشتغال و رفاه عموم جامعه از اولویت های دولت است.

وی با اشاره به اینکه در دوران اوج شیوع کرونا، گروه های مختلف مردمی گام در عرصه نهادند و عهده دار فراوری و توزیع برخی اقلام بهداشتی از جمله ماسک شدند، اضافه کرد: با فرهنگ بالای مردم و روشنگری های اثربخش، می توانیم همچنان شاهد همراهی های آنان با تصمیمات ملی و استانی در مورد مقابله با کرونا باشیم و استفاده مداوم از ماسک نیز فرهنگ سازی گردد.

زارع به برگزاری آزمون های با تعداد نفرات بالا طی هفته های آینده همچون کنکور سراسری اشاره و مطرح کرد: با توجه به شرایط متفاوت سال جاری نسبت به سال های گذشته، دستگاه های خدمات رسان، نیروی انتظامی و دانشگاه علوم پزشکی نهایت همکاری را داشته باشند.

وی بر ضرورت اطلاع رسانی بیشتر به واحدهای فراوریی آسیب دیده از کرونا برای ثبت نام در سامانه به منظور بهره مندی از تسهیلات حمایتی دولت و تسریع در پرداخت ها توسط بانک های عامل نیز تأکید و توضیح داد: شرکت توزیع برق استان هم تقویم زمانی معینی برای زمان قطعی احتمالی برق ارائه کند تا واحدهای فراوریی بتوانند شرایط خود را با آن تطبیق دهند.

زارع، با تأکید بر لزوم تقویت زیرساخت های ارتباطاتی برای تسهیل خرید مردم به وسیله فضای مجازی گفت: ارائه آموزش های لازم مبنی بر مراقبت از کلاهبرداری ها و سوء استفاده های احتمالی، مورد توجه باشد چراکه خریدهای غیرحضوری، از مواردی است که در سبک زندگی جدید و سازگاری با کرونا باید بیشتر معرفی گردد.

استاندار گیلان در ادامه اعلام کرد: بهره گیری از بستر فضای مجازی و قابلیت های دولت الکترونیک، بخشی از سبک جدید زندگی محسوب می گردد که می توان در این راستا از فرصت تابستان و اوقات فراغت نوجوانان و جوانان بهره گرفت.

گیلان جزو نخستین استان های درگیر در جریان شیوع کرونا بود.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: ایرنا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 4763

به "خبرنگاران استاندار گیلان : کرونا سرانجام نیافته مردم رعایت نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران استاندار گیلان : کرونا سرانجام نیافته مردم رعایت نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید