داخلی سازی مواد اولیه انسولین ، بزودی با صادرات انسولین ایرانی به ارزآوری می رسیم

به گزارش پرسینا بلاگ، سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور با بیان اینکه مواد اولیه انسولین در کشورمان داخلی سازی شده و تا 2 ماه آینده به فراوری انبوه می رسد، گفت: با برطرف نیازهای کشورمان به انسولین تا 1.5 سال آینده، بزودی با صادرات انسولین ایرانی به ارز آوری می رسیم.

داخلی سازی مواد اولیه انسولین ، بزودی با صادرات انسولین ایرانی به ارزآوری می رسیم

به گزارش خبرنگاران، علی حدادی، سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس در مصاحبه با فارس گفت: با یاری محققین و پژوهشگران کشورمان ان شاءالله در دو ماه آینده مواد اولیه انسولین در کشورمان فراوری خواهد شد که این موضوع از اثرات توجه جمهوری اسلامی به موضوع علم، دانش و پژوهش و خودکفایی در بخش های مختلف است.

وی اضافه نمود: تا به امروز نیازهای کشور به انسولین از محل واردات تأمین می شد، ولی ان شاءالله در ابتدای سال 1400 نیازمندی ها از محل انسولین فراوریی در کشورمان تأمین خواهد شد. ضمن این که با فراوریات انسولین داخلی تا یک سال و نیم آینده نیازهای کشور رفع شده، درصدی از میزان فراوری انسولین هم قابل صادرات خواهد بود که حرکت بسیار خوبی در کشورمان بوده و می تواند ارزآوری بالایی داشته باشد.

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس توضیح داد: انسولین فراوریی در کشورمان توسط یک شرکت دانش بنیان در نظرآباد فراوری شده است، ضمن این که کلیه مراحل آن هم بومی سازی شده و کار بسیار ارزشمندی در این زمینه انجام شده است.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 6693

به "داخلی سازی مواد اولیه انسولین ، بزودی با صادرات انسولین ایرانی به ارزآوری می رسیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "داخلی سازی مواد اولیه انسولین ، بزودی با صادرات انسولین ایرانی به ارزآوری می رسیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید