هاموند: داعش به پایگاهی برای انجام حملات به غرب تبدیل شده است

به گزارش پرسینا بلاگ، خبرنگاران: وزیر خارجه انگلیس امروز یکشنبه تاکید نمود که داعش به یک دولت تروریستی به عنوان پایگاهی برای انجام حملات به غرب تبدیل شده است.

هاموند: داعش به پایگاهی برای انجام حملات به غرب تبدیل شده است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران فیلیپ هاموند وزیر خارجه انگلیس در مصاحبه با بی بی سی توضیح داد: انگلیس در نظر دارد تا اسلحه و مهمات برای نمودهای عراق بفرستد تا آنها بتوانند با شبه نظامیان داعش مقابله نمایند.

هاموند در ادامه اضافه کرد: استراتژی ما روشن است. ما منابع زیادی را برای مقابله با این مشکل در بلندمدت سرمایه گذاری می کنیم. انگلیس به مبارزان پیشمرگه کرد که در حال مبارزه با داعش هستند با ارسال تجهیزات نظامی یاری می نماید.

هاموند گفت: داعش به یک دولت تروریستی به عنوان پایگاهی برای انجام حملات به غرب تبدیل شده است. تهدید از جانب سوریه و عراق ممکن است یک نسل طول بکشد.

داعش پیش از شروع اقدامات تهاجمی خود در عراق در ژوئن سال جاری در سوریه می جنگیده است. داعش طی ماه ژوئن رسما اعلام نمود که در سرزمین های تحت کنترل خود خلافت اسلامی تشکیل داده است.

باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا طی ماه جاری دستور حملات هوایی به مواضع داعش در شمال عراق را صادر نموده است. از 8 اوت تاکنون فرماندهی مرکزی آمریکا بیش از 94 حمله هوایی به عراق انجام داده است که 61 مورد از این حملات برای حمایت از نیروهای عراقی در نزدیکی سد موصل بوده است.

آمریکا هنوز برای حمله به داعش در خاک سوریه به جمع بندی نهایی نرسیده است.

وزیر خارجه انگلیس تاکید نمود: قتل جیمز فولی روزنامه نگار آمریکایی توسط مردی که با لهجه انگلیسی صحبت می نماید یک خیانت مطلق به کشور ماست.

این اظهارات هاموند در شرایطی است که نگرانی ها نسبت به سفر اتباع انگلیس به عراق و سوریه برای شرکت در جنگ داخلی این کشورها و بازگشت این افراد برای انجام حملات احتمالی در خاک انگلیس به شدت رو به افزایش است.

داعش اخیرا فیلمی ویدئویی منتشر نموده که نشان می دهد جیمز فولی خبرنگار آمریکایی به طور وحشیانه ای سر بریده شده است. ساندی تایمز به نقل از منابع مطلع دولت انگلیس نوشته است که سرویس های جاسوسی ام آی 5 و ام آی 6 توانسته اند هویت فردی را که مظنون به قتل این روزنامه نگار آمریکایی است شناسایی نمایند.

هاموند توضیح داد: این مساله وحشتناک است که تصور کنیم کسانی که این اقدامات شنیع را انجام می دهند بتوانند روزی به انگلیس بازگردند. این یک خیانت آشکار به کشور ما، ارزش های ما و چیزهایی است که مردم انگلیس به خاطر آن ایستادگی نموده اند.

وی گفت: تا زمانی که دیر یا زود جلوی داعش گرفته نشود آنها به دنبال حمله به خاک انگلیس خواهند بود.

انگلیس اعزام هرگونه نیروی نظامی به عراق را برای مقابله با داعش رد نموده است. بیش از 500 انگلیسی برای شرکت در جنگ سوریه و عراق طی سال های اخیر به این دو کشور رفته اند.

ع

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: تسنیم
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 2516

به "هاموند: داعش به پایگاهی برای انجام حملات به غرب تبدیل شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هاموند: داعش به پایگاهی برای انجام حملات به غرب تبدیل شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید