هشدار درباره فرسایشی شدن جنگ در تیگرای اتیوپی

به گزارش پرسینا بلاگ، محتوای یک گزارش محرمانه سازمان ملل فاش ساخته، نیروهای نظامی وابسته به ارتش اتیوپی در منطقه تیگرای در شمال این کشور با مقاومت سنگین و دورنمای یک جنگ فرسایشی طولانی مدت از سوی جدایی طلبان منطقه روبرو هستند.

هشدار درباره فرسایشی شدن جنگ در تیگرای اتیوپی

به نقل از گاردین، گروه موسوم به جبهه آزادسازی اقلیم تیگرای بعد از ماه ها آتش بس با نیروهای دولتی اتیوپی، چند هفته است که درگیری ها با نیروهای آدیس آبابا را شروع و به مقر منطقه نظامی شمالی ارتش اتیوپی حمله نموده است.

هر چند مقامها در آدیس آبابا، پایخت اتیوپی مکررا ادعا نموده اند که کنترل چند شهر کلیدی را در منطقه تیگرای به دست آورده اند اما نیروهای شبه نظامی مستقر شده از سوی ارتش همچنان برای پاکسازی و تامین امنیت منطقه مشغول نزاع هستند. در ارزیابی سازمان ملل آمده که سربازان شدیدا مسلح به پیشروی در داخل تیگرای ضمناً کوشش برای رسیدن به مرکز این منطقه یعنی شهر میکیلی ادامه می دهند.

این سند سازمان ملل و بیش از 12 مصاحبه با کارمندان امدادی متعلق به دیگر سازمان های بین المللی جامع ترین دید کلی که تا به امروز از درگیری ها ارائه شده را به دست می دهد و موجب تشدید نگرانی های بین المللی از بابت وجود تهدید تبدیل شدن این جنگ دو هفته ای به یک جنگ طولانی و بیرحمانه که یکی از شنماینده ترین مناطق آفریقا را بی ثبات کند، شده است.

در حالی که ارتباطات با تیگرای قطع و فعالیت خبرنگاران در آنجا ممنوع شده، اطلاعات درباره شرایط به سختی به دست آمده و تایید می شوند. تا کنون شاید صدها و احتمالا هزاران نفر در این درگیری ها کشته شده اند و تعداد زیاد دیگری نیز آواره شده اند. بیش از 36000 تن به کشور سودان در همسایگی اتیوپی فرار نموده اند و تعداد زیاد دیگری نیز در داخل تیگرای در حال فرار از درگیری ها هستند.

ارزیابی سازمان ملل، مصاحبه ها و همینطور تحلیلهای دیگر سازمان های امدادرسان بین المللی همگی حاکی از این هستند که انتظار پیروزی سریع و قاطع نیروهای اتیوپیایی در این درگیری خوش بینانه بوده و احتمالا مقاومتها با عقب نشینی افراد مسلح تیگرای به کوه های شرق میکیلی تشدید خواهد شد.

در یک تحلیل عنوان شد: اگر چه نیروهای منطقه ای تیگرای احتمالا در ابتدای کار با پیشروی های سریع نیروهای وابسته به ارتش اتیوپی در شرایط دفاعی قرار گرفته اند، دفاع از اراضی شرق تیگرای آسانتر بوده و اگر آنها مقاومت نمایند، این قابلیت را دارند که پیشروی نیروهای وابسته به ارتش را متوقف نمایند. در این تحلیل هشدار داده شد، این در ادامه ابعاد درگیری را از تحرک سریع به فرسایشی شدن تغییر خواهد داد.

اسنادی که آبزرور مشاهده نموده، از تداوم درگیری در مناطقی که اکنون طبق ادعای آدیس آبابا تحت کنترل نیروهای دولتی قرار دارند گزارش نموده هر چند که نویسندگان گزارش اذعان داشته اند که آنالیز اطلاعات سخت است.

در این اسناد توصیفی از واحدهای به خوبی آموزش دیده و مسلح ارتش اتیوپی در خط مقدم که شهرهای اصلی را با هدف اجتناب از درگیری های پرهزینه شهری دور میزنند تا با شتاب به سمت میکیلی بروند، مطرح شده است. اما نیروهای شبه نظامی که بعد از آنها استقرار می یابند نه منضبط بوده و نه به خوبی تجهیز شده اند و در برابر ضدحملات آسیب پذیر هستند. در یک ارزیابی اشاره شده که اگر نیروهای اتیوپیایی به پیشروی ادامه دهند، خطوط تامین و مناطق پشت سر آنها در برابر حملات چریکی آسیب پذیرتر شده و تلفات بیشتر خواهد شد. ، ایسنا

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 5923

به "هشدار درباره فرسایشی شدن جنگ در تیگرای اتیوپی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار درباره فرسایشی شدن جنگ در تیگرای اتیوپی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید