راه اندازی تعاونی های آموزشگاهی در مدارس از سال تحصیلی آینده

به گزارش پرسینا بلاگ، تهران (پانا) - معاون هماهنگی، مالی و نظارت بر امور استان های سازمان دانش آموزی از راه اندازی تعاونی های آموزشگاهی در مدارس از سال تحصیلی آینده اطلاع داد که دانش آموزان می توانند در این تعاونی ها به کسب درآمد بپردازند.

راه اندازی تعاونی های آموزشگاهی در مدارس از سال تحصیلی آینده

سیدهادی دلبری در گفت وگو با پانا درباره راه اندازی تعاونی های آموزشگاهی در مدارس اظهار کرد: با توجه به تفاهم نامه ای که در ایام الله دهه فجر بین وزارت آموزش و پرورش و وزارت تعاون، رفاه و امور اجتماعی منعقد شد، اجرای تعاونی های آموزشی به سازمان دانش آموزی واگذار شد.

وی ادامه داد: سازمان دانش آموزی با توجه به اینکه ماموریت این چنینی مانند پایگاه تغذیه سالم را دارد، برای عملیاتی کردن این کار در حال نوشتن دستورالعمل اجرایی است.

دلبری مطرح نمود: قانون تعاونی آموزشگاهی از سال 1350 وجود داشت و در سال 92 بعد از انعقاد تفاهم نامه بین وزرای وقت این کار اجرایی نشده بود که سال جاری عملیاتی شد؛ راه اندازی این تعاونی ها از سال تحصیلی جدید اجرایی می گردد.

معاون هماهنگی، مالی و نظارت بر امور استان های سازمان دانش آموزی هدف از تشکیل تعاونی های آموزشگاهی در مدارس را ضمن اجرایی شدن ساحت تربیت مالی سند تحول بنیادین، بحث مشارکت جویی، نقش پذیری دانش آموزان و مسئولیت پذیری دانست و اضافه کرد که این کار با نظارت مدیر مدرسه، شواری مدرسه صورت می گیرد.

وی با اشاره به اینکه با راه اندازی تعاونی های آموزشگاهی در مدارس یک تجربه در محیط آرام برای کسب و کار در مدارس انجام می گردد ادامه داد: در این تعاونی ها دانش آموزان با راهنمایی مدیر و شورای مدرسه مهارت های اجتماعی در مدارس را کسب خواهند کرد. در کنار این تعاونی ها می توان بوفه های مدارس و شرکت های استارتاپی را نیز راه اندازی کرد.

دلبری با تاکید براینکه تعاونی ها می توانند در مدرسه خود فعالیت نمایند گفت: برای سال آینده پایگاه های تغذیه سالم را زیرنظر این تعاونی ها نخواهیم برد اما این موضوع را در استان های کل کشور به صورت پایلوت در حدود 400 مدرسه براساس سهمیه هر استان انجام می دهیم.

معاون هماهنگی، مالی و نظارت بر امور استان های سازمان دانش آموزی با بیان اینکه تمام مدارس ابتدایی تا پیش دانشگاهی می توانند این تعاونی ها را راه اندازی نمایند اضافه کرد: هنرستان ها نیز با راه اندازی و استفاده از کارگاه های خود می توانند در مهارت آموزی درجهت کارافرینی حضور پررنگ تری داشته باشند.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 6809

به "راه اندازی تعاونی های آموزشگاهی در مدارس از سال تحصیلی آینده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه اندازی تعاونی های آموزشگاهی در مدارس از سال تحصیلی آینده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید